> 

AİKİDO SÖZLÜK

AA 
AAbarakaburgalar
AAgoçene
AAiuyum,sevgi,birleşme
AAi Hanmiuyumlu korunma durumu
AAikievrensel uyum,enerjiyle bütünleşme,bir olma
AAiki otoshidaha derine girmek,ve uke'nin ayağını almak
AAikidoevrensel uyum ve enerji ile uyumlanma şekli,yöntemi,yolu
AAnkikatayürüyüş
AArigatoteşekkür ederim (samimi)
AAshibacak
AAshikubieklem
AAsokoorada (seslenme)
AAtamabaş
AAtemi-wazahayati bölgelere yapılan vuruş teknikleri
AAtemihayati bir bölgeye vuruş
AAtogeri çekil
AAyumi Ashinormal yürüme,adım atma
BB 
BBokkentahta kılıç
BBusavaş
BBudosavaş (disiplin) sanataları,yolları
CC 
CChokkakudik açılar
CChokusendüz çizgi
CChototsugözlerin arasındaki vuruş bölgesi
CChudan-tsukikarın bölgesine saplama
CChudanorta bölge, ortadaki kılıç
DD 
DDaitaikalça
DDansiyah kuşak derecelendirmeleri 1'den 10'a kadar: shodan nidan sandan yondan godan rokudan nanadan hachidan kudan judan
DDenkokaburgalardaki vuruş noktası
DDoyol,yaşam şekli
DDojo-chobir dojonun yöneticisi
DDojosavaş sanatlarının çalışıldığı,egonun öldürüldüğü yer
DDokkokulağın arkasındaki basınç noktası
DDorigörme,tutuş,saldırı
DDomo arigato gozaimas'taçok teşekkür ederim (çok resmi) (henüz bitmiş bir olay için)
DDomo arigato gozaimasuçok teşekkür ederim (çok resmi) (olan bir olay için)
DDomo arigatoteşekkür ederim (resmi)
DDomoteşekkürler (samimi)
DDosahareket,çalışma
DDoshuyolun başı,yöneticisi
DDozolütfen devam edin
EE 
EEmbu gigösteri giysisi
EEmpidirsek
EEnten-jizuiserbestçe dönüp hareket etmek
EEriarka yaka
EEri Dorielbisenin ense tarafından tutuş

FF 
FFukushiki-kokyunormal dışı nefes alma
FFukutodizin iç tarafındaki vuruş noktası
FFutarigakeiki kişinin saldırdığı çalışma
GG 
GGaeshidöndürmek,bükmek
GGanmenyüz
GGedan-tsukiaşağı doğru yumruk
GGedanaşağı
GGedanalt seviye, aşağı seviyeyi gösteren kılıç
GGeikoantrenman,çalışma
GGekonalt dudağın aşağısındaki basınç noktası
GGenshinsezgi
GGeritekme
GGigiysi,giyinme
GGiriödev, yapman gereken şey
GGokokubaş parmak ve işaret parmakları arasındaki etli bölgedeki basınç noktası
GGokyo5. prensip
GGomen nasaiafedersiniz, özür dilerim
GGyaku-uchiherhangi bir ters vuruş
GGyaku-tsukielin tersiyle yapılan vuruş
GGyakuters, çevrilmiş
GGyaku Hanmiters korunma durumu
GGyakute-doriters elle tutuş; rakibin sağ bileğini sol elle tutmak
HH 
HHaievet
HHaishuelin arka kısmı
HHaiwanön kolun arkası
HHajimebaşla
HHakamaileri düzeydeki aikido öğrencileri tarafından giyilen pliseli giysi
HHakyo8. prensip
HHanashi-wazakavramalardan kaçış teknikleri
HHanmi-handachi wazbir kişinin oturduğu, diğerinin ayakta olduğu teknikler
HHanmiyarım duruş
HHantai-niters yönde
HHantaiöbür taraftan
HHappo-barakibir kişinin tüm çevresinin farkında olması
HHapposekiz köşe, tüm yönlerde
HHarakarın bölgesi, vücudun enerjisinin toplandığı merkez
HHayakuhızlı, çabuk
HHeikoparallel
HHenka wazavaryasyon teknikler; genellikle bir teknik ile başlayıp diğerine geçmek
HHerahakamanın arka bölgesi
HHidarisol
HHiji doridirseği tutma
HHiji-zumedirseğin içindeki vuruş noktası
HHijidirsek
HHikiçekmek
HHitaialın
HHitoemiayakların paralel olduğu eşit mesafe
HHitori waza"görünmeyen hasımla çalışma"
II 
IIchimonjidüz çizgi
IIdohareket
IIdoriseizadan yapılan teknikler
IIiehayır
IIkki-nitek nefeste
IIkkyo1. prensip
IImaşimdi
IIn-ibukiiçsel,sessiz nefes alma
IIrimi nageiçeri girip fırlatma tekniği
IIrimiiçeri girme
JJ 
JJiju wazaserbest stilde teknikler; bir set saldırıya karşı.
JJinchuburnun altındaki üst dudaktaki basınç noktası
JJinkai-kyushoinsan vücudundaki hayati noktalar
JJintaivücut
JJotahta sopa, 130cm uzunluğunda
JJodan-tsukiyukarı doğru yumruk
JJodanyüksek
JJodanyüksek seviye, kılcın yukarıda olması
JJoseki ni reidojodaki kutsal yere selam ver
JJuizoböbrek bölgesi
JJunchuüst dudaktaki atemi noktası
KK 
KKaeshi-wazakarşı teknikler
KKaeshi-zukikarşı itiş
KKaichobir okulun ya da organizasyonun sahibi
KKaiten nagedöndürerek fırlatma. uchi-kaiten nage ve soto-kaiten nage (içten ve dıştan)
KKaitendöndürme
KKakatoayak parmağı
KKakutoyumruğun arka bölgesi
KKamaehasmın karşısında duruş şekli
KKamiza ni reikamiza'ya selam ver
KKansezgi
KKanchobir okulun sahibi , (bina ya da yer) anlamında
KKaramebağlamak, göz altına alamak.
KKarui-geikohafif çalışma
KKashaki-uchidevam eden saldırı
KKashiayaklar
KKata doriomuz tutuşu
KKatagatamebir kaiten nage varyasyonu
KKatate doritek elle tek bileği tutma
KKatate-uchitek elle vuruş
KKatatetek el
KKeichuboynun arkasındaki vuruş noktası
KKeiko gi, do gi, giçalışma giysisi
KKiaibir kişinin tüm enerjisini odaklayarak çıkarttığı çığlık
KKihon-wazatemel teknikler
KKihontemel
KKikualt
KKiyotsuketedikkatli ol
KKizadizler üzerinde yürüme, ayak parmakları yukarıdayken
KKohaiyeni öğrenci
KKokobaş parmak ve işaret parmağı arasındaki yer
KKokoro-gamaezihinsel durum
KKokororuh, sezgi, irade, kalp
KKokutsugeriye doğre esneme
KKokyu dosanefes gücüyle hareket etme, seizadan
KKokyu hoevrenin nefesi, vücut içi enerji potansiyelinin yayılması
KKokyu nagenefes fırlatışları
KKomiyakına gelmek
KKoryueski stil
KKosadoriçapraz el tutuşu (katatedori ai-hanmi)
KKoshi nagekalça fırlatışı
KKoshiitahakamanın arka bölgesi
KKote gaeshibilek çevirerek fırlatış
KKotebilek
KKoutaideğiştir
KKubi-nakakafa tası üzerindeki vuruş noktası
KKubiboyun
KKukyo9. prensip
KKyusiyah kuaşka altındaki derecelendirme, 1'den 10'a kadar: jukyu, kukyu, hachikyu, nanakyu, rokyu, gokyu yonkyu sankyu nikkyu ikkyu
KKyushovucuttaki yaşamsal nokta
MM 
MMaaimesafe,zaman
MMae-no-senönceliği ele almak, karşındaki daha düşünürken harekete geçmek
MMaeöne
MMaki otoshitekniği yapanın tek diz üzerinde bitirmesi ve yapılanın yapanın omzu üzerinden fırlaması
MMassugudümdüz, ielriye
MMatebekle
MMawashidönme, döndürme
MMawatteetrafında dön
MMen-uchikafaya vuruş
MMenkafa
MMigisağ
MMimikulaklar
MMisogitemizlenme seromonisi
MMoku rokutekniklerin kataloğu
MMokusogözleri kapa, meditasyon
MMokusomeditasyon
MMonüniformadaki aile işaretleri
MMorote doritek eli iki elle tutmak
MMoroteiki el
MMudanshakyu derecesindekiler
MMune doribir ya da iki elle yaka devrik yerini tutmak
MMune tsukiobi üzerinde bulunan düğüme yapılan itiş
MMunegöğüs
MMunen mushinbilinçsiz vuruş
MMunen musozazenin amacı
MMurasameboynun her iki tarafında yaka hizasındaki basınç noktaları
MMusubibitirme, sonuç, birleşme
NN 
NNagashi wazabir teknikten diğerine akmak
NNagashiakmak
NNagetekniği yapan kişi
NNaikebileğin içindeki basınç noktası
NNaka nimerkeze
NNakamerkez
NNanakyo7. prensip
NNanamediagonal
NNikyo2. prensip
NNinjoyapman gereken
NNokonuşmanın sahiplenilmiş kısmı
NNobashiuzatılmış
NNogarebir çeşit nefes alma metodu
NNukiçekme
NNukiteparmakların sonu
OO 
OO Senseibüyük usta (Ueshiba, Morihei)
OObikemer, kuşak
OOi-zukibir yan vuruş
OOji wazabloke edip karşı saldırıya geçmek
OOjicevap, tepki
OOmote wazahalka yapılan teknikler
OOmoteön
OOnegaishimasulütfen (birşey rica ederken, genellikle Lütfen beraber çalışalım da kullanıldığı gibi)
OOsae wazahareketsiz hale getirme teknikleri
OOsaebasma, itme, hareketsiz hale getirme
OOtagai ni reibirbirine selam ver
OOtoshibırakma
RR 
RRandoriserbest stil teknikler
RReiselam ver
RReigietiket;reishiki de denir
RRenshutemellerde sıkı çalışma
RRitsureiayakta vuruş
RRitsuzenayakata meditasyon
RRokkyo6. prensip
RRyokata doriher iki omzu da tutma
RRyote doriiki eli iki elle tutmak
SS 
SSabakivücut hareketleri
SSahosol yön
SSankakuüçgen
SSankyo3. prensip
SSatoriaydınlanma
SSeigantemel adım, temel duruş
SSeikenyumruğun ön kısmı
SSeizaiki diz üzerindeki geleneksel oturuş
SSeme-guchiatak için açılış
SSemeteatak yapan kişi
SSempaieski öğrenci
SSen-no-senkarsıdaki atağa geçtiğinde bunu sezmek
SSenöncelikli
SSenakavücudun arka kısmı
SSenjutsutaktikler
SSensei ni reisenseiye selam ver
SSenseihoca
SSenteönceliği eline alan kişi
SShi wazakarşı teknik
SShisamurai
SShihanyolu gösteren
SShoshinbaşlangıç zihni
SShuchukonsantrasyon
SShugekiatak
SShugyoamacı bilgi olan çalışma
SShuhaielin arka kısmı
SShutoelin köşesi
SSode dorielbise kolundan tutma
SSokebir stilin başı
SSokoorada o noktada
SSokusoayakların ucu, tekme atmak için
SSokutoayağın köşesi
SSotodış
SSudorimomentum
SSukashi wazasaldıranın saldırmasına ya da tutumasına izin vermeden yapılan teknikler
SSumi gaeshiköşe fırlatışı
SSumi otoshiköşe düşürmesi
SSumimasenafedersiniz (dikkat çekmek için)
SSutemi wazavücudunu geliştirerek yaptığın teknikler
SSuwari wazaukenin ve nagenin birlikte oturarak yaptığı teknikler
SSuwatteotur
TT 
TTabidojoda kullanılan japon çorap kayganlaştırıcıları
TTachi dorikılıç almalar
TTachi wazaayakta yapılan teknikler
TTachiayakta
TTai-atari uchi otoshiyokemen uchi de içeriye girip ukeyi blok etmek
TTai-atarivücut teması
TTai-chikaradış güç (kas)
TTai-no-henkovücudun durumunu tersine çevirmek
TTaijutsuvücut sanatı
TTaisabakivücut hareketleri
TTandenkarın bölgesi
TTanin-geikobirden çok saldırganla çalışmak
TTanto doribıçak almalar
TTatamiminder
TTateki-geikobirden çok saldırganla çalışmak
TTatekibirden çok saldırgan
TTattekalk
TTe-wazasilahlara karşı yapılan el teknikleri
TTegatanakılıç şeklinde kol
TTekubibilek
TTenchi nageyer gök fırlatışı
TTenkangeriye doğru adım
TTentokafanın üzerindeki vuruş noktası
TTettsuiçekiç yumruk
TTsukamioturmak, hareketsiz kalmak
TTsukisaplamak
UU 
UUchi deshiyatılı öğrenci
UUchi-wazavuruş teknikleri
UUchiiç; vuruş
UUchiInside
UUchimatek bir adımla vuruş yapabileceğin mesafe
UUchimatafırlatışın içi
UUchitesaldıran kişi
UUdekol
UUeyukarı
UUke-wazablok teknikleri
UUkekendisine teknik yapılan, saldırgan
UUkemivücut ile almak, takla
UUkiyüzen
UUrageri
UUrakenyumruğun arkası
UUshiro eri-doriarkadan boynu tutma (genellikle yakadan)
UUshiro kubi shimearkadan boğma
UUshiro ryokata doriarkadan tek omuzdan yakayı tutmak
UUshiro ryote doriarkadan iki eli tutmak
UUshiro tekubi doriarkadan bileği yakalama
UUshiro udoroshiarkadan çekmek
UUshiro-wazaarkadan saldırılara karşı yapılan teknikler
UUshiroarkadan, geriden
WW 
WWakarimasuanlıyorum
YY 
YYamedur
YYo-inbukidış güç (nefes)
YYodoğanın pozitif prensibi
YYoihazır
YYoko-furumiköşede ilerlemek
YYoko-uchiyandan vuruş
YYokodüz, köşeye doğru
YYokomen uchiboyuna yandan vuruş
YYokomenkafanın yanı
YYonkyo4. prensip
YYubiparmak
YYudanshadan seviyesindekiler
YYukuriyavaş
YYuru yaka niyumuşak
ZZ 
ZZanshinkalan ruh; dengeli ve farkında olama durumu
ZZengakukafanın ön kısmı
ZZenpoön
ZZenshintüm vücut
ZZentaitoplam
ZZenwanönkol
ZZoridojo dışında kullanılan japon sandaletleri